Het kampioenschap van Landstede is eigenlijk ongelofelijk. Het reguliere seizoen was teleurstellend met de veertiende plek in de BNXT League. De ploeg begon als nummer vijf van Nederland aan de play-offs terwijl die minimaal met Leiden had moeten strijden om plek drie.
Net voor de start van de play-offs raakte het aanvoerder Coen Stolk kwijt die voor de vierde keer in zijn carrière kampte met een hersenschudding en acuut stopte. In de play-offs werd de wereld op zijn kop gezet door een ijzersterke verdediging.
“Het was gewoon een beetje onwerkelijk, zeker met de uitgangspositie die we hadden aan het begin van de play-offs. En daarom gaf het nog meer ontlading”, blikt uitblinker Boyd van der Vuurst de Vries terug. Hij wordt aangevuld door zijn trotse coach Gaëlle Bouzin: “Dit is natuurlijk heel speciaal.”
Verdediging ging dicht
Een maand voor de start van de play-offs zag niemand het kampioenschap van Landstede aankomen, maar volgens coach Bouzin kwam het ook niet zomaar uit de lucht vallen en werd de lijn omhoog ingezet na de verloren bekerfinale tegen Donar.
De rest van dit artikel kan je lezen in Rebound Magazine #29

